A HR 100 éves története 4. rész – Linda Popal írása

2022. 05. 04.

6 perc olvasási idő

Az üzleti érték növelésének 4 modern módja

A modern HR-funkció néhány alapvető kulcsfontosságú eleme a következő:

1. Munkavállalók képzése és fejlesztése

A HR szakemberek hatalmas erőforrásokat fektetnek be munkatársaik képzésébe. Új tervezési technológiák, új elemzési folyamatok bevezetésével, olyan új keretrendszereket hoznak létre, amelyek lehetővé teszik az alkalmazotti teljesítmény növekedésének mérését és nyomon követését a vállalat sikere szempontjából kulcsfontosságú területeken. A képzés többé nem a munkaviszony kezdetén végzett gyorstanfolyamokra korlátozódik; ez egy állandó, a munkavállaló életciklusán át tartó folyamat.

2. Sokszínűség, egyenlőség és befogadás

A vállalati vezetők egyre inkább úgy vélik, hogy a teljességre törekvő, kreatív problémamegoldás gyakorlatához elengedhetetlenül szükséges a szervezeti sokszínűség, a befogadás, és ez kulcsfontosságú szerepet játszik az állandóan változó amerikai és globális piacok kiszolgálását irányító stratégiák felállításában is.

A vállalatvezetők ma már értik a „méltányosság” fontosságát és szükségességét, olyan környezet biztosításában érdekeltek, amelyben az alkalmazottak mindvégig megbecsülve érezhetik magukat a vállalatnál eltöltött idő alatt.

A HR részlegek központi szerepet töltenek be a vállalatok életében, az ő feladatuk a különféle tehetségek toborzása, a sokszínű alkalmazotti gárda  szervezeten belüli előléptetése mentorprogramok segítségével, továbbá ők a felelősei a nyitott, átlátható és befogadó kommunikációs környezet kialakításának.

3. Versenyképes elemzés és tervezés azaz BENCHMARKING

A cégek nem csak a piaci részesedésért, de a tehetséges munkavállalókért is keményen versenyeznek egymással. Ahogy egy vállalat megvizsgálja, hogy egy versenytárs hogyan árazza a termékeit és szolgáltatásait az ügyfelei részére, illetve, hogy milyen hozzáadott értéket kínál a fogyasztók elcsábítására, úgy a HR osztályok is összehasonlítják, mennyire vonzó a szervezetük nem csak az ágazatukban lévő versenytársakéhoz képest, de a szélesebb munkaerőpiacon is.

4. A munkavállalói elkötelezettség növelése

Két hasonló képzettséggel rendelkező alkalmazott, megegyező óraszámú munkaidőben, azonos erőforrások birtokában sokszor nagyon eltérő eredményt produkálhat, az elkötelezettségi szintjüktől függően. Rengeteg múlik azon, hogy egy munkavállaló mennyire elkötelezett a vállalat sikere iránt, hogy  mennyire látja világosan a kapcsolatot erőfeszítései és e siker között, és hogy mennyire elégedett a mindennapi munkájával, a szervezetben betöltött szerepével és a hosszútávú szakmai karrierjének ígéretével.

A modern HR-osztályok rengeteg időt és erőfeszítést fordítanak arra, hogy növeljék az elkötelezettséget, az alkalmazottak beágyazódását, vagyis végső soron a termelékenységet, a bevételt és a profitot.

A HR szakma világjárvány okozta fejlődése

A világjárvány óta elmondható, hogy a HR szerepe világosabbá és megkérdőjelezhetetlenebbé vált a vállalatok zökkenőmentes működésében, mint a történelem során bármikor. Rengeteg vállalat esetében szó szerint kimondható, hogy a szervezeteik nem tudtak volna életképesek maradni a HR vezetőik munkája nélkül. Ez a kulcsfontosságú időszak a HR történetében újabb mérföldkőnek tekinthető, a viszonylag újkeletű, de stratégiailag annál fontosabb szakterület nélkülözhetetlenné vált az általa szolgált szervezetek számára. Éppen ezért új és kifinomultabb készségekre lesz szüksége mindannyiunknak. Dooley szerint a mai, modern HR szakembereknek sokkal több mindenhez kell érteniük, ilyenek például:

  1. A pénzügyi jelentések olvasása, értelmezése, elemzése, releváns profittermelési stratégiák felállítása, vagyis a bevétel növelése.
  2. A történelmi trendek kutatása, adaptálása, a vizsgált folyamatok alkalmazása mai környezetben, vagyis a bevétel növelése.
  3. Üzleti analízis készítése. A meglévő rendszerek fejlesztése, üzleti döntések meghozatala, vagyis a bevétel növelése.
  4.  A tárgyalási készségek állandó fejlesztése. Harc a munkaadókért, a munkavállalókért, konfliktusok kezelése és megoldása, vagyis a bevétel növelése.                                                

A HR JÖVŐJE

A mai HR szakembereknek nem csak elemezniük kell a munkavállalók habitusát, de fel is kell tudniuk használni az értékelés során nyert adatokat az előrelépés érdekében.

Ahogy Walkowski mondja: “Olyan vállalati kultúrákat kell létrehoznunk, ahol az emberek izgatottan vágynak dolgozni, ahol mindannyian elkötelezettek vagyunk a vállalati küldetés iránt, és ahol nincs felesleges hierarchia vagy bürokrácia, ahol mindenki számít.

A humánerőforrás-szakma óriási fejlődésen ment keresztül a mintegy száz évvel ezelőtti legkorábbi indulása óta olyannyira, hogy a modern HR nagyrészt felismerhetetlen lenne a Nemzeti Pénztárgép Zrt. személyzeti menedzsment osztálya számára.

Kosárhoz adva

Kosár kiürítve

Kérlek jelentkezés előtt fejezd be a jelenlegi vásárlásod!