AZ EMOJIK ÉS A Z GENERÁCIÓ

2023. 01. 29.

5 perc olvasási idő

A Discord magyar nyelvű oldalán ezt olvashatjuk: “Képzelj el egy helyet, ahol egy iskolai szakkör, egy games csoport vagy egy nemzetközi művészeti közösség tagja lehetsz vagy pár barátoddal töltheted az idődet…Egy olyan hely, ami megkönnyíti, hogy minden nap beszélhessetek és többet lóghassatok együtt.” Elképzelek egy ilyen helyet, mondjuk a Pál utcai fiúk korában ez lehetett a GRUND. Na de, most nem erről van szó. Egy nem oly rég megjelent írást szemlézünk.

A Discord, ez a globális hang-, videó- ​​és szövegkommunikációs szolgáltató platform, az „The Emoji Effect” elnevezésű tanulmányában az emojik univerzális nyelvének bonyolultságáról osztja meg velünk rendkívül érdekes kutatási eredményeit.

A világszerte 16 000 ember bevonásával készült tanulmány feltárja, hogy a fiatalabb generációk, köztük a Z és a Millenniumi generáció, hogyan alakítják a digitális kommunikáció, azon belül pedig az emojik jövőjét. Törekvésük, hogy az emojik, minél sokszínűbbek legyenek, hogy nagyobb szerepet játsszanak a személyes, őszinte kommunikációban, a kapcsolatok elmélyítésében, valamint a bizalom kialakításában is. 

A Discord átlagosan heti 4,3 milliárd hangulatjelet használ világszerte, miközben folyamatosan elemzi és vizsgálja, hogy felhasználói bázisa, főleg a Z generáció, mit is vár tulajdonképpen az emojiktól.

A tanulmány feltárja, hogy a fiatalabb britek az önkifejezés és az összetartozás elengedhetetlen kellékeinek tartják az emojikat a digitális kommunikáció során. Nyilvánvaló, hogy a Z generáció szereti az emojikat. A brit Z generáció (18-34 évesek) 83%-a gyakran használ hangulatjeleket, ami az idősebb társaikhoz képest arányában a legmagasabb felhasználói szokásnak számít. Ezenkívül a brit Z generáción (18-34 éves) túl a Millenáris (35-44 évesek) generáció 93%-a érzi úgy, hogy az emojik pozitív hatással vannak a beszélgetés hangnemére. Végül a 18 és 34 év közötti brit emoji-felhasználók 71%-a számolt be arról, hogy kevesebb mint egy hét alatt jut el a hangulatjelek használatáig új, addig nem ismert emberekkel való kommunikációja során.

A Discord tanulmánya szerint az emojik kulcsfontosságúak a barátságok kialakításában és a pozitív érzések kifejezésében is. A kutatásból kiderül:

  • Az emoji lehet az egység legerősebb eszköze, mivel a britek 72%-a úgy gondolja, hogy az emojik segítenek jobban megérteni mások érzé
  • A brit emoji-felhasználók közel kétharmada (64%) ugyanazt a kapcsolódási érzést érzi, amikor emojikat használ, mintha a való életben látná arckifejezését és érzelmeit kommunikációs partnerének.
  • Körülbelül 10 brit emoji-felhasználóból 7 (69%) állítja, hogy az emojik segítenek abban, hogy jobban kapcsolódjanak azokhoz az emberekhez vagy közösséghez, akikkel beszé
  • A brit emoji-felhasználók kétharmada (66%) arról számolt be, hogy amikor valakivel több emojit használnak, elérik az igazi baráti státuszt.
  • 10-ből csaknem 7 brit emoji-felhasználó (69%) érzi úgy, hogy a barátokkal való emoji használata erősíti a kapcsolatot.

 

A globális tanulmány azt is kimutatta, hogy a hangulatjelek erőteljes hangulatjavító eszközök. A hangulatjelek pozitív hatással vannak érzelmi állapotunkra, nem csoda, hogy világszerte 40%-uk egyetért azzal, hogy az emojik jobban éreztetik, hogy törődnek velük, mint egy ölelés.

A cikk ezen pontján azonban érdemes elgondolkodnunk. Míg nagyszerű és fontos kutatásnak tűnik a Discord részéről a digitális kommunikációban rejlő emberi érzelmek kifejezését szolgáló eszköztár, azon keresztül pedig a digitális csatornákon kiépült emberi kapcsolatok mélységének vizsgálata, nem szembeötlő-e az a hátborzongató tény, hogy miközben hús-vér valóságunkból egyre jobban kikopnak az átélhető gesztusok, kimutatott, mély érzelmek, a virtuális világban ezzel szemben mégis milyen erőfeszítéseket teszünk azért, hogy képesek legyünk gondolatainkat és érzelmeinket árnyalni annak érdekében, hogy minél pontosabban fejezhessük ki magunkat, hogy valódi emberi kapcsolatokat élhessünk meg?

HR-es szakemberként azért kicsit elbeszélgetnék a brit Z generáció tagjaival arról, hogy a valódi emberi kapcsolatok tőzsdéjén mekkora értékkel bír egy igaz, átélhető emberi ölelés, és milyen üres valójában az ezt pótló virtuális emoji. Talán nem vagyok régimódi ezzel a gondolattal.

Nem kell mindenben a britekre hallgassunk. Pontosabban, ebben sem kell hallgatnunk rájuk.

Ha mégis érdekelne mi mindenről szól még a szemlézett írás, ezen a linken találod:

The Emoji Effect: Is the emoji unity’s most powerful tool for Gen Z? 

Kosárhoz adva

Kosár kiürítve

Kérlek jelentkezés előtt fejezd be a jelenlegi vásárlásod!