Összetartás a virtuális térben

2020. 04. 16.

4 perc olvasási idő

A jelenlegi helyzetben nemcsak a vírus által okozott megbetegedésekkel kell számolnunk, hanem a szociális távolságtartásból fakadó következményeivel is. Amíg a tudósok a hatékony kezelési módokon dolgoznak, addig számos kutatás megerősítette, hogy azok az emberek, akik nem érzik, hogy kötődnének másokhoz, magasabb százalékban szenvednek depressziótól, fogékonyabbak a betegségekre.

Máris megkutatták az otthoni munkavégzést

Világossá vált, hogy az izoláció a helyes válasz a járvány megfékezésére, de mit tehetünk szociális jólétünkért? Gyakran hibáztatjuk a technológiát, mint az elmagányosodás kirobbantóját. A Harvard közegészségügyi tanszéke által végzett kutatás rávilágít arra, hogy sokkal inkább az számít, hogy hogyan használod a készülékedet és ezáltal a platformokat, mint az idő mennyisége, amit eltöltesz vele.

A munkakör adottságaitól függően már mindenki átállt az otthoni munkavégzésre, de nem lehet eléggé hangsúlyozni a minőségi kapcsolattartás jelentőségét. A Buffer.com 3500 résztvevő bevonásával készült felmérése szerint, az otthonról dolgozók 20%-a szenved az elmagányosodás érzésétől.

Erősítsd az összetartást!

Erre reagálva hoztunk Nektek néhány ötletet, amikkel erősíthető az összetartás, és némi jókedvet is csempészhetünk a mindennapokba. Íme néhány lehetőség:

  1. Virtuális kávészünet, 15-20 perc – akár minden nap alkalmazható, a kollégákkal való személyes, kötetlen beszélgetés helyettesítője, aki kedvet érez szabadon becsatlakozhat, fix időpontban.
  2. Egyensúly, kb. 1 perc személyenként – a megbeszélés kezdetén mindenki megoszt egy olyan eseményt, amiért hálás, örömmel tölti el, és egy olyat, ami nehézséget, kihívást okoz számára, ezek lehetnek munkával kapcsolatos vagy magánéleti jellegűek is.
  3. Pillanatkép, 5 perc – kérjünk meg mindenkit, hogy készítsen a telefonjával egy tetszőleges képet, a témákat meghatározhatjuk (íróasztal, háziállatok, gyerekek, hűtőszekrény) Ezt követően osszuk meg egymással, lehet indokolni, kérdezni.
  4. Vicces tények, 10 perc – a megbeszélés előtt legalább egy nappal kérjünk meg minden résztvevőt, hogy keressen valamilyen vicces tényt a lakó vagy születési helyével kapcsolatban, ennek a megosztásával lehet kezdeni.
  5. Kibeszélés, 10 perc – híreket, aktualitásokat, szakmai témákat továbbítsunk a csapatnak a megbeszélést megelőzően, nyitásként kapjon minden résztvevő lehetőséget, hogy megszakítás nélkül megossza az ezzel kapcsolatos véleményét, érzéseit.
  6. Találd ki!, 15 perc – minden résztvevő küldjön a vezetőnek egy, a többiek által nem ismert információt saját magáról, ezt összesítve megkapja mindenki, és utána lehet voksolni, hogy kire vonatkozik. Ugyanez gyerekkori vagy otthonunkkal kapcsolatos képekkel is működik.

Saját módszerek? Írd meg!

A vezetőkre óriási felelősség hárul, hogy a napi munkaszervezés mellett kreativitásukat és az IT adta lehetőségeket felhasználva, minőségi idővel és kellő odafigyeléssel támogassák kollégáikat, segítsük őket ebben. Nálatok vannak már jól működő módszerek? Ha igen, írjátok meg kommentben, ezzel is generálva az információátadást.

Kosárhoz adva

Kosár kiürítve

Kérlek jelentkezés előtt fejezd be a jelenlegi vásárlásod!